Murder in Paradise - Reisverslag uit Lihue, Verenigde Staten van EmmieenVinnie - WaarBenJij.nu Murder in Paradise - Reisverslag uit Lihue, Verenigde Staten van EmmieenVinnie - WaarBenJij.nu

Murder in Paradise

Door: emmieenvinnie

Blijf op de hoogte en volg EmmieenVinnie

15 Januari 2013 | Verenigde Staten, Lihue

(Wees gerust lieve lezers, Emmie en Vincent zijn allebei van vakantie teruggekeerd)

Hawaii, Amerika’s 50ste staat stond al een tijdje hoog op onze to-do-list. Aangezien oud&nieuw vorig jaar in Californie een doorslaand succes was, was het niet moeilijk om de beslissing te nemen kerst op Hawaii te vieren. Daarbij was Emmie ook nog een tropische vakantie beloofd vanwege de officiele aanstelling van Vincent als PI bij LOVE. Alsof het lot ermee speelde had Vincent een Ferrari-rode jeep gehuurd om zo (Magnum) PI te spelen. Helaas had Vincents snor de ballotage commissie niet overleefd (zie vorig stukje).

Intussen op Kauai besloot een dakloze Justin Klein op 16 december even een Japanse toeriste van de klif af te gooien bij het Na Pali coast trail. Aangezien zij gelukkig de val overleefde had de titel eigenlijk attempted murder moeten heten, maar dat is duidelijk minder spectaculair. Aangezien de dader verder de trail was opgevlucht besloot de politie de wandelroute te sluiten. De Na Pali trail zou een van de mooiste wandelroutes ter wereld moeten zijn en stond dus boven aan onze to-do-list. Dit betekende dat de minutieus voorbereide vakantie subiet (voor onze Belgische familieleden) omgegooid moest worden.

Gelukkig was dit op een mooi zoning tropisch eiland als Kauai geen enkel probleem. Er stonden nog een paar andere mooie wandelingen door de rode modder, tropisch oerwoud, langs afgronden, door het hoogveen en langs het strand op het programma. We konden een paar extra nachtjes kamperen op mooie stranden, waar we ons verbaasden over de beachbum cultuur. Als je helemaal niks van je leven weet te maken kun je dat het beste op Kauai doen: de hele dag naast je auto hangen die je aan het strand hebt geparkeerd en een beetje ouwenhoeren en af en toe een pilsje drinken, dan in je auto of een geimproviseerde tent slapen en dit eindeloos herhalen. Verder moesten we natuurlijk ook de surfcultuur van naderbij bekijken. Nou, dat viel dus vies tegen. In tegenstelling tot wat Hollywood ons wil doen geloven is de overgrote meerderheid van de surfdudes ouder dan 40 of mottig met baard of ze stinken. Een combinatie van alle drie komt ook veel voor.

We zagen ook voor het eerst heuse albatrossen! Deze dieren brengen bijna hun hele leven op zee door, dus de kans om deze mooie vogels te spotten lieten wij niet aan onze neus voorbij gaan. Al werd Vincents aandacht nogal afgeleid door de red-footed boobies die ook door ons blikveld vlogen. Verder zagen we ook dolfijnen, een heuse monk seal en tropic birds. Terwijl we rustig op het strand een boekje lagen te lezen zagen we ineens een hele verzameling walvissen voorbij zwemmen!

Een ander hoogtepunt van de vakantie waren onze eerste duikjes sinds de mislukte duik in Senegal in 2009. Het stikte van de zeeschildpadden onder water, dus Emmie was al snel tevreden. Verder zagen we spotted eagle rays, een grote haai en een octopus. Niet gezien onder water, maar wel gehoord: zingende walvissen! Even meende we nog een zeekoe gespot te hebben, maar dat bleek bij nader inzien een niet zo getalenteerde mededuiker te zijn.

We waren nog geen 24 uur thuis of het Na Pali trail werd weer geopend… tot onze grote spijt moeten we dus nog een keer terug naar Kauai.

• 15 Januari 2013 - 07:49

Jocelien:

Lijkt me duidelijk dat wij dan mee moeten! Klinkt als een te gekke vakantie :-)
    Mooie foto's ook!

liefs Jos

• 15 Januari 2013 - 08:29

Bjorn:

En ik lees dat een hoogveen specialist ook geen overbodige luxe is op de volgende reis naar Hawaii. Roep maar een datum!

• 15 Januari 2013 - 08:32

Mieke:

Hopelijk viel de mai tai beter dan de pad thai.

• 15 Januari 2013 - 10:04

Jan De Wit:

Een handig schopje zou een uitkomst geweest zijn op die natte camping? Of was er geen pratsch?
    Prachtige Chinese roos op Hawaï, hoe is het mogelijk.

• 15 Januari 2013 - 10:33

Joost:

Mooi verhaal en mooie foto's luitjes. Jammer inderdaad van die Na Pali Coast trial, dat is inderdaad echt een aanrader. Maar zo te zien hebben jullie nog een hoop mooie andere dingen kunnen doen. Die zeeschildpadden blijven machtige dieren!

• 11 Februari 2013 - 11:42

N. Munster:

Na je gisteravond nog heb gesproken vandaag bij Tante Truus jullie vacantie verslag gelezen. Een mooi verslag met prachtige foto,s .Ben de afgelopen week nog naar de open dag geweest
    bij Sneeboer in Bovenkarspel waar we uitleg kregen over het maken van gereedschap alles van R.V.S.heel intressant.Verder gaat het hier zijn gangetje met mooi weer en een klein beetje vorsrt.

Groetjes van Tante Truus en Pappa.

• 15 Maart 2013 - 04:11

Joost Indo:

Aloha!
    Mooimooimooi...
    zeehondjes, walvissen en dolfijnen is natuurlijk altijd mooi!
    *probeert zich niet aangesproken te voelen mbt 'surfdudes'... :-S *