Bonanza - Reisverslag uit Hamilton, Verenigde Staten van EmmieenVinnie - WaarBenJij.nu Bonanza - Reisverslag uit Hamilton, Verenigde Staten van EmmieenVinnie - WaarBenJij.nu

Bonanza

Door: Emmie en Vinnie

Blijf op de hoogte en volg EmmieenVinnie

16 Oktober 2013 | Verenigde Staten, Hamilton

De oudere lezer van onze site kent de televisieserie Bonanza over de familie Cartwright op hun Ponderosa ranch misschien nog uit zijn jonge jaren; de wat jongere lezers kennen deze serie misschien (net zoals wij) alleen uit de Guggenheimer-trilogie van Herman Brusselmans, waarin Guggenheimer een Vlaamse versie van deze serie tot een doorslaand succes maakt. Maar we zullen ons nu toch meer moeten gaan verdiepen in dit fenomeen want (kleine drumroffel) we hebben een huis gekocht in de wijk Bonanzaland. En ja, er staat een enorme ponderosa pine voor onze deur.

Het huis staat op de rand van een helling met schitterend uitzicht over de Bitterroot Range (waar de eerste sneeuw inmiddels de bergtoppen siert). Verder beschikken we over een ruime woonkamer met open keuken en open haard, drie slaapkamers, twee badkamers, een dubbele garage en een workshop. Verder heeft het huis een veranda (maar die is naar onze zin nog niet groot genoeg – een klusje voor volgend voorjaar) en een bunkhouse. Onze nieuwe huisdieren zijn 4 mule deer, een bambihertje met zijn moeder, een vrolijke familie kwartel en - volgens buurman Wayne – twee vosjes.

Helaas zagen de badkamers en de vloerbedekking eruit alsof ze nog uit de tijd van Bonanza kwamen, dus er wordt nu eerst flink verbouwd. Over een maand moet alles afzijn en kunnen we erin… In de tussentijd drinken we nog even een prince.

• 21 Oktober 2013 - 18:51

Ronald:

het ziet er al tof uit bij jullie, ben benieuwd naar het eindresultaat van mijn collega

• 21 Oktober 2013 - 21:02

Willem:

now thát is a room with a view.
    veel klusplezier/succes!

• 21 Oktober 2013 - 21:47

Jocelien:

Hier moeten we zeker weer eens op bezoek komen!! Heel veel succes met de verbouwingen/opkanpbeurtjes en over een maand zien we graag het eindresultaat :-)

liefs Jos

p.s. ik ben denk ik van de jonge generatie ben: Bonanza?! Nooit van gehoord, Bonzai daarentegen...

• 21 Oktober 2013 - 22:08

Jan De Wit:

En dan hebben we het nog niet eens over de knappe Manolito gehad......
    Moet hoveniersbedrijf Munster - De Wit ook nog in actie komen???

• 23 Oktober 2013 - 07:58

Mieke:

Met zo'n ponderosa pine hoef je iig geen bladeren te harken in de herfst...maar het wordt wel flink ramen wassen zie ik al.

• 26 Oktober 2013 - 19:48

Paul:

Hallo Emmie en Vincent.
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe woning. Ziet er gaaf uit. Maar vreemde rijdieren houden ze er in Bonanzaland op na. Die had je in de Bonanza serie niet. Lijkt me te gek zoals jullie wonen. Veel plezier in jullie eigen huis.
    Ook namens Dineke en Marc

• 27 Oktober 2013 - 21:27

Joris:

Ziet er geweldig uit. Komende zomer komen we Bonanzaland eens even uitchecken.... doe mij maar vast een driedubbele prince!

• 28 Oktober 2013 - 20:47

Ringo:

dat ziet er goed uit Vinnie en Emmie

geniet er lekker van en veul skik in jullie nieuwe woning

• 22 Januari 2014 - 19:33

Shanna En Opa Niek:

Hey Vinnie en Emmie,
    We hebben de mooie foto's bekeken.
    Veel woonplezier in jullie nieuwe huis!!!
    groetjes Shanna en opa Niek