Verhuisd! - Reisverslag uit Hamilton, Verenigde Staten van EmmieenVinnie - WaarBenJij.nu Verhuisd! - Reisverslag uit Hamilton, Verenigde Staten van EmmieenVinnie - WaarBenJij.nu

Verhuisd!

Door: Emmie & Vinnie

Blijf op de hoogte en volg EmmieenVinnie

01 December 2013 | Verenigde Staten, Hamilton

Waar de laatste tijd voor Vincent vooral in het teken van reizen staat (Jordanië, Qatar, Réunion (het eiland dus he, niet dat je (zoals zijn student) denkt dat Vincent 10 dagen lang bij een of andere reunie zat), Brussel en Geneve), was Emmie vooral druk met de verhuizing. Huur opzeggen, inpakken, potentiële nieuwe huurders rondleiden en schoonmaken. En ja Vincent, jij hebt ook geholpen met het huis schoon te maken (nadat Emmie al 2 van de 3 verdiepingen voor haar rekening had genomen).

Twee weken geleden zijn we verhuisd. Ons huis is supermooi geworden! De nieuwe houten vloer in de woonkamer, de nieuwe verf, de nieuwe badkamers, de nieuwe vloerbedekking en het nieuwe aanrechtblad zijn allemaal helemaal naar wens. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Het was de bedoeling om een mooie voor/na fotoreportage bij te voegen maar helaas is de memorycard met de ‘voor’ foto’s gesneuveld. Dus moeten jullie maar geloven dat een geel/rode badkamer met beige bad/douche echt heel lelijk is, dat een donkergroen gemarmerd aanrechtblad niet meer van deze tijd is en dat verf in de kleur poepbruin gemixt met kots een woonkamer niet echt goed uit doet komen. Hopelijk spreken de ‘na’ foto’s boekdelen. Intussen zijn alle lampen (modelletje ‘zo-worden-ze-in-Nederland-al-een-kleine-60-jaar-niet-meer-gemaakt’ en ‘wie-zou-in-godsnaam-ooit-zoiets-kopen’) vervangen door moderne exemplaren (Vincent is helemaal van de LED tegenwoordig) en zijn de eerste nieuwe meubels gearriveerd. Want met lelijke meubels in een mooi huis, dat kan natuurlijk niet.
Verder hebben we al uitgebreid gehuukseld (voor de niet-Limburger: nee dit is niet wat je denkt) bij onze openhaard en heeft Emmie al 2x uitgebreid in bad gelegen. Ondanks de kou liggen er regelmatig een moederhert en haar twee kinderen te zonnen in de tuin en af toe komt er een mannetjeshert voorbij het raam gesprongen. Kortom, we zijn heel gelukkig in ons nieuwe huis.

Nu moeten we de winter goed besteden om te gaan studeren op de tuinliteratuur die Vincent in huis heeft gehaald (natuurlijk gelijk 6 boeken), want komend voorjaar moet de tuin (lees: enorm grasveld) op de schop. Er zijn wilde plannen voor gemotoriseerde grasmaaiers, een droogteresistente tuin, een nieuwe veranda en een fruitboomgaardje. Gelukkig hadden we eind september al onze slag geslagen in de ‘end of season’ plantenuitverkoop… 75% tot 90% korting, daar kan je het niet voor laten staan. Gelukkig heeft ons huis een bunkhouse (tip: let ook op het behang), dat dus nu volgestouwd is met planten die in het voorjaar de grond in kunnen.

Overigens is Vincent een week na de verhuizing alweer op reis gegaan, waarmee hij zijn rechten op het (ver)plaatsen van meubelstukken en ophangen van schilderijen natuurlijk heeft verspeeld. Dus nu snel nog even een paar schilderijen ophangen voor hij terugkomt.

• 01 December 2013 - 16:23

Bjorn:

Ziet er allemaal heel mooi uit. Ik kom graag een keer helpen scheppen!

• 01 December 2013 - 17:21

Henny En Kees:

Wat een mooi huis, en wat een mooie plek zo te zien. Geweldig voor jullie! Proficiat.
    Wat is jullie nieuwe adres?

• 01 December 2013 - 21:20

Jan De Wit:

Willen jullie je deskundige blik wat keuekens betreft ook eens over keuken laten gaan?
    Wij hebben dringend behoefte aan goede tips.
    Overigens blijft de al eerder opgeworpen vraag van kracht: moet hoveniersbedrijf Munster- De Wit nog langskomen?

• 01 December 2013 - 21:22

Jocelien:

Ok, het is prachtig... Maar ik mis de vloerbedekking in de badkamer :-)
    Heel veel succes met het verplaatsen Emmie. Je hebt zeker alleenrecht!!!

• 01 December 2013 - 21:22

Jan De Wit:

Tsonge, tsjonge, ik bedoel dus gewoon "keukens" en "onze keuken".

• 01 December 2013 - 23:20

Mieke:

Wow!

• 02 December 2013 - 10:07

Roel:

Ziet er top uit! goed bezig! Ik ben alleen een beetje bang voor je emmie dat je die gemotoriseerde grasmaaiers, droogteresistente tuin, nieuwe veranda en fruitboomgaardje zelf moet regelen, bedienen, aanleggen en onderhouden. Aangezien Vinnie zo vaak weg is! (of trainen). Geniet ervan Jongens!! en wat een uitzicht!

Maar ik verwacht trouwens wel een heel mooi beeld van een kabouter in de tuin! Een kabouter met ...

Kus

• 04 December 2013 - 20:37

Ringo:

jeetje wat een plaatje dat ziet er goed uit

geniet ervan in jullie nieuwe paleisje

veul skik en de groeten uit spierdijk

• 28 Januari 2014 - 19:42

Opa Niek & Shanna:

Hey Vinnie en Emmie,
    Mooie foto's!
    Wij wensen jullie veel plezier in jullie nieuwe huis!
    Groetjes opa Niek en Shanna

• 05 Maart 2014 - 22:57

Debby:

Ik moet vaker op jullie site kijken... zie nu pas voor het eerst de foto van de logeerkamer :)!